Gimnazjum – dobre czy złe?

Kiedyś, ale nie tak znowu dawno temu, istniał system szkół dopasowany do faktu, że nie było obowiązku nauczania do osiemnastego roku życia. Były szkoły elementarne, potem gimnazjum, liceum itd. które każdy mógł, ale nie musiał kończyć. Gimnazjum kończyło się małą maturą, która powodowała że człowiek był już wykształcony i mógł podjąć pracę np. na poczcie. Potem przyszły zmiany, wprowadzono obowiązek nauki, szkoły podstawowe trwały osiem lat, szkoła średnia cztery lub pięć lat, a potem studia, i ten, działający sprawnie system został zlikwidowany i wprowadzono, być może w przypływie sentymentu, na powrót gimnazjum. Naukę w szkole podstawowej skrócono do sześciu lat, okres nauki w szkole średniej do trzech, a na gimnazjum zagospodarowano lat trzy. I tak oto młodych ludzi postanowiono przerzucać w nowe środowiska, dano im możliwość poznania nowych nauczycieli, nowych kolegów. Niestety, z punktu widzenia kilku lat, nie był to dobry pomysł, ponieważ nauczyciele nie mają okazji dobrze przygotować uczniów, programy są przeładowane i często powtarzają to, czego uczniowie nauczyli się już wcześniej lub też dopiero będą uczyli się w szkole średniej. Zatem gimnazja, zdaniem coraz większej liczby osób, nie były dobrym edukacyjnym posunięciem.

Comments are closed.

Strony

Popularne

  • Handel opcjami binarnymi
    Opcje binarne. Opcje binarne, czyli może nie najnowsza, ale zupełnie na nowo zdefiniowana grupa przedmiotów wymiany na rynkach forex, przeszła ostatnio prawdziwy renesans. Dzięki nowoczesnym metodom inwestycji – dźwigniom – …
  • Odrabianie zadań przy pomocy Internetu
    Dzisiejsza młodzież w coraz większym stopniu zaczyna się przyzwyczajać do wygody i komfortu jaki daje im dzisiejsza technologia. W wielu kwestiach okazuje się, że praktycznie nie ma możliwości na to, …
  • Najlepsze elementy szkolnictwa
    Szkolnictwo, ma jak wiadomo, wiele różnych dodatkowych elementów, jakie dla nas mają pełne znaczenie. Można poprzez nie, być przystosowanym do praktycznie każdego jednego działania, jakie na nas ma wpływ. Wiadomo, …