Dlaczego nauka nie daje pewnych odpowiedzi?

Naukowe podejście, choć wydawać by się to mogło dziwne, odrzuca pewność, jako cechę odkrycia naukowego. Naukowcy, choć wypowiadają się o teoriach z pewnością, zawsze muszą zakładać, że dana teoria, czy twierdzenie może być obalona. Wynika to z możliwych do przeprowadzenia badań nowocześniejszym sprzętem, czy zaobserwowanych zjawisk, które zmieniają koncepcje danej teorii. Z jednej strony możliwe jest zmodyfikowanie założeń teorii, ale bywa również tak, że teoria jest całkowicie odrzucana. Z tego powodu wiele osób nie traktuje nauki, jako takiej sfery życia, która pozwala na uzyskanie odpowiedzi, które odpowiadają na pytania egzystencjalne. Takie pytania są spekulatywne, a co za tym idzie nauka się nimi nie zajmuje. Wynika to między innymi z tego, że nauka nie jest w stanie badać zjawisk, w jakich obrębie nie daje się zbudować odpowiednich badań naukowych. Umiejętność podważania istniejących twierdzeń i teorii oraz poszukiwania nowych sposobów interpretacji rzeczywistości to jedna z cech, jaką musi dysponować każdy naukowiec. W ten sposób możliwe jest odkrywanie całkowicie nowych aspektów rzeczywistości, a jednocześnie zmiana i odrzucanie teorii w jakich pojawiły się niemożliwe do wytłumaczenia błędy pomiarów.

Comments are closed.

Strony

Popularne

  • Odszkodowanie za wypadekOdszkodowanie za wypadek
    Walka o odszkodowanie. Kiedy ulegamy poważnemu wypadkowi, całe nasze przyszłe życie staje pod znakiem zapytania. Nie mamy pewności, z czego będziemy od tej pory żyli, jak długo potrwa proces leczenia, …
  • Wspólna naukaWspólna nauka
    Rodzice nawet nie wiedzą jak bardzo ważne jest ich przebywanie z własnym dzieckiem. W wielu wypadkach dziecko wręcz żąda poświęcenia mu jak największej uwagi dzięki czemu będzie mogło o wiele …
  • Zdobywamy wiedzęZdobywamy wiedzę
    Coraz częściej korzystamy z różnych źródeł informacji, z wielu fantastycznych możliwości, dzięki którym możemy zgłębiać swoją wiedzę i doświadczenie. Elementy te są niezwykle istotne w życiu każdego z nas. Wiedza …